Tuesday 11 October 2011

Esimesed p2evad Nepaalis! :)

Nepaal on v6rratu, m2ed on v6rratumad, kui ma iganes oskasin ette kujutada.. See, mis elu siin k2ib, on lihtsalt m6nusss...

Loodan, et seekordne postitus liigselt imalaks ei l2he ega pikaks!

2.oktoober Sisseelamine...
Hommikul olin ma m6nusalt piiripunktis, kus loobusin k6igist

Immigratsioonipunktis sain ma endale m2rkme, et olen Indiast lahkunud ning seega tagasitulles peaksin tegema endale uue viisa(40-50Eurot), aga TARK LAIGU oli juba endale teinud vajaliku loa saatkonnast, et ta saaks tasuta tagasi Indiasse siseneda(kui teeb seda kahe kuu jooksul, mitte rohkem). YEAH! Ainult 12 eurot maksab see uuesti sisenemine(ja sedagi v6id mitu korda teha..)
Onuke kyll vaatas, et mis ime see veel on... Helsinkist sain, vastasin ma tema pilgu peale

Ja ma tahtsin seal India immigratsioonipunktis siis rahulikult oma postkaarte kirjutada, millega ma hilja peale olin j22nud, aga noh EI! Pidin sealt lahkuma, sest ma olin juba "ametlikult Indiast v2lja saadetud" ja oeldi, et Nepaalis saad oma postkaardid posti panna, see sobivat mulle kaaa...

Seepeale oeldi mulle, et Nepaali inimesed saavad v2ga tigedaks ja v6ivad raha konfiskeerida, kui ma soovin omada India 500 v 1000 ruupia rahat2hte! Eks ma siis l2ksingi ja vahetasin oma raha 2ra, kurss oli 1,5(tegelik 1.6)! Ehk siis sain ma kuskil mitme saja ruupia eest tynga. P2ris vastik, sest tuli p2rast v2lja, et keegi isegi huvitunud minu viisast ega midagi, rahast r22kimata! Ja turistile, mida nad ikka teevad! SEEGA 2RGE USKUGE SEDA JAMA!

K6ndisingi ma r66msalt Nepaali ja tegin omale viisa 2ra, v2hem kui 15minutit, andsin rohkelt raha(see ainuke asi, miks viisat tahavad!!), ise samal ajal m6nusalt postkaarte kirjutamas. Tegin neid seal ligi 1h, k6ik vaatasid, et mis see hull siin veel passib, umbes et m2ed ootavad ja k6ik muu odav elu vms... Ja siis tahtsin ma oma 23 postkaarti posti panna, kuid mis juhtus!! Ma ei saanud! :D
Seep2rast, et mul India postmargid peal k6ik ja v2rki...
EKS Ma siis ruttasin tagasi Indiasse, KUIGI mind sealt v2lja saadetud oli. Panin siis ajama, nende postimaja poole, mis suht kaugel asus ja Indias.
L2ksin t2itsa rahulikult, p2rast k6iki ponnistusi ja luuletamisi j6udsin ka postkastini, kuhu v2ga ylevate meeleoludega need postisaadetised kasti lykkasin. JESHH! TEHTUD! :)

L2ksin tagasi ja m6tlesin, et 5RSi eest olen n6us v6tma ratturi, kes mind viiks yle piiri ning
Tee peal n2gin oma ametnikke, kes m2rkasid blondi suurelt kolmerattalise ratta peal istudes maailma nautimas ja tegid mitmeid zeste ja kysim2rke, mille peale ma vastasin, et POSTPOSTPOST!! Ja kihutasime kiirelt Nepaali.
Sealt juba ilma igasuguste takistusteta, kuiid siiski - v2ike tyyp tahtis mind turisti bussi peale panna, mis ilgelt kallis, ma teadsin seda varem ning l2ksime j2rgmisse linna, kus ma sain odava bussi peale(5eurot 10h). :)

Bussireis oli meeletu lihtsalt, alguses istusin bussis sees, aga hiljem juba bussi katusel! See tunne j22b igavesti meelde, kui p2ike k6rvetab ning tuul tuhiseb l2bi aju, kuid need vaated ning k6rgustes olemine oli lihtsalt fantast! :) Mulle meeldis! Ja siis tegin ma midagi eriti rumalat, v2hemasti teiste jutu j2rgi...

Ma nimelt magasin bussi katusel, mis v2ga ei ole OK, sest kui midagi juhtub, siis Sa ei hoia kinni kuskilt ju, kuid minuga oli k6ik OK ja nad veel ise ytlesid ka, et ma v6in seal tudida ja k6ike muud! :) Ajasid mu sisse ka veel, kui m2gedesse l2ksime! Ohh see oli v2gev. Nii m6nus!! :) Kaunid vaated, mis j22vad vaid minu m2lusse, sest polnud v6imalik pildistada, akud tyhjad.

Bussi pealt maha tulles, m6tlesin ma netti minna, kus saaksin ka oma ID kaardiga yhe vajaliku asja 2ra teha ja peaaegu l2ks mu asi toole, aga l2ks kiireks! :) Nimelt helistasin ma oma CSile vahepeal kui netis olin ning soovisin tema poole oobida vms ning siis ta oligi n6us mind majutama, aga ma pidin tulema kuskile kohta, kus ta pidu pidas, mis maksis taksoga ligi 300 RSi, mis minu jaoks tundus LIIGA SUUR SUMMA! Aga OK, eks ma tulen! Enne laadisin oma pilte FBi ja siis veel ka Picasasse, et ei peaks m2lukaarti tyhjendama pidevalt ja k6ik pildid oleksid hea kvaliteediga ka olemas! Sellega l2ks aga aega, kui nett oli MEGA KIIRE!
Ja nii pidin mitu korda valetama, et takso juba teel ja ma juba l6petan siin jnejne, nii mingi terve 1h. Vastik tunne oli! Teine pidi ootama ja puha.

Ja siis l6puks saingi oma asjad tehtud ning taksoga j6udsin kokkulepitud kohta ning l2ksime koos oma Vishnuga(kes couchsurfing.orgi kaudu leitud majutaja mul) peole! WOW! :) Muusika m2ngis ning mulle tundus, et v6ib midagi v2ga v2gevat sellest 6htust tulla jubaa....

Andsin oma koti 2ra ja pidin ise maksma! Hmmm.. See tundus kahtlane, sest arvasin, et kui nad mind peole kutsuvad, et siis maksavad ka minu jookide ja pakihoiu eest, aga OK, v6in ma ju lihtsalt tantsida ka, mina ei kavatse kyll oma soogiraha jookide peale raisata!

Ja ylesse me l2ksimegi ning selgelt oli v2ljas silt, et lyhikeste pykste ning pl2tudega sisenda pole v6imalik! Valgena ja blondina k6ik v6imalik ning sisse ma asutsingi(egas ma kedagi kohalikku kyll nii alasti ei n2inud, kui ennast, sest k6ik ikka kingade ja teksadega(kuttidest k2ib jutt siis)!!)

L2ksime kohe lauda, kus ootas meid vesipiip ning viinad(ainult j22ga)! Aga nii oli ja muud tellida polnud v6imalik, kuigi ma vahepeal 6llest kui v2ga heast ALUSTAJAST juttu tegin! Eiieiei! :D Mingit 6llet siin pole! :) Ja nii toodigi varsti mulle p2rast ametlikku pildistamisvooru blondiga viinad lauda! Ja nii me vestlesime, et kust ma tulen ja mis ma teen ja kuidas Nepaal ikka mulle meeldib(kuigi olin vaid bussiaknast n2inud, kuid see pidu t6otas k6ik paremaks muuta juuu). Ja nii me siis l66pisime seal, proovisin isegi selle veskari 2ra, mis oli OK, aga egas v2ga tahtnud seda kyll...

Kuulsin oma yhte v2ga lemmikut laulu ning tegin v2ikseid tantsuliigutusi ning varsti olime yhe "tema vennaga"(ma ei saanudki aru, et kes p2ris vend, kes lihtsalt vennastunud s6ber, LOL) tantsup6randal tantsimas! Tellisin kohe oma sooviloo ka 2ra(mida tegelikult ei tulnudki! KRT!!!)

Ja siis need mitmed tyybid sealt lauast, kus me ennem istusime, hakkasid ka vaikselt tilkuma meie vahvasse tantsuringi ja nii me seal tantsisime! m6nus! Kuigi mul kaks rahakotti ning k6ik v22rt esemed taskus(ei tahetud eriti riidehoidu lubada juu!)..

Siis see vend, kellega me alguses tantsima l2ksime, tervitas k6iki oma s6pru ning kysis IGA 2 MINUTI TAGANT, et KUI MA TAHAN UUT JOOKI, SIIS MA LIHTSALT YTLEKS TALLE! IGA 2 MINUTI TAGANT!!!
See juba ajas n2rvi ja kui ma siis ykskord ytlesingi, et nagu v6iks midagi osta, siis ta sai mingite vabandustega hakkama, et miks minu k2es polnud uut jooki! Khmmmm....

6htu l6ppes ka nagu nipsti enne 12, kui minu host mind rolleriga purjusp2i koju t6i! :)
Minu toas oli siis veel yks poolakast ameeriklanna, kes tundus v2ga tore! N2gin perenaise ka 2ra, kes varahommikul Chitwani piirkonda festivali t2histama l2ks!

3.oktoober Hopsti turistiks!

Magasime kuni kella 8.30ni, et siis linna peale minna. Marg kiirustas t2iega, tal nagu tuli takkus kogu aeg, aga mulle meeldis, et me midagi 2ra teeme ka, mitte ei passi niisama...

S6ime v2ljas hommikust, mis oli IMEMAITSEV! :)

P2rast l2ksime juba linna ja ma ostsin endale oma enda luku, et saaksin majutusasutustes uksi lukustada ja mujalgi enda kotti luku taha panna vms... Alla euro maksis, koos kolme v6tmega(k6ik eri kohtades!)

Linn on mega huvitav, igal pool templid ning huvitavad inimesed ja p6nevad hooned(arhidektuur on h2mmastav!- ilmselgelt pole siin hilisemal ajal suuremat s6da yle k2inud!).

Hiilisime vaikselt Durbar Squarile, kus varasemalt keiser(kuningas ja tema eelk2ijad elasid ning kuningast niipalju, et ta tapeti oma sugulase poolt, kes praegu elab pagenduses-peidus) pesitses. Kaunis!!!

N2gime ka p6nevat festivali osa, kus saime osaks p6nevatele tantsudele keset t2navat ning pikka joru naisi pea peal anumat vedades. Hiljem n2gime neid j2lle ning saime isegi nende maiustust, mis oli nagu suhkur, kuid mulle kulus see vahest ikka v2ga 2ra, kui rasked p2evad olid.

Pildistasime ja tegime Lonely Planeti v6rratu jalutusk2igu, mille ajal sadas ka vihma ning ma olin saabunud Nepaali mussooni ajal, mis oli natuke kurb...

Naljakas juhtum oli, kui l2ksime kohalikku toidukohta, et toitu osta ning siis naine meile p2rast peaaegu kallale tuli ja minu kaamera panti v6ttis, kui julgesime natuke hinna yle kaubelda! :D
V2ga t6sine yllatus minu jaoks! Ta oli niiv6rd 2kiline ja kui oma raha sai, siis j2lle l6bus ja ta naeris nii vaimukalt, ehtne Nepaali seebiooper...

Nautisime veel p2ikeseloojangut Thamelis yhe hotelli katusel, kus polnudki tegelikult mingit istumiskohta, aga meie toolid toodi kohale ning vaene teenindaja k2is meie p2rast 4-5 korrust mitmeid kordi, vaene kutt, keda sellel pyhal p2eval ei lastud ka kodu.
Arutasime ka v6imalusest, et mina v6iksin olla Margi yks p6nev pakikandja, mida ma arvasin, et ma t2itsa suudan! Saaksin tasuta reisi endale niioelda, ehk selle tasu eest saaksin oma majutus-soogi-erinevad load makstud. Mulle v2ga meeldis ning see pakkumine oli v2ggaaaaa p6nev! Ytlesin isegi t2itsa JAH s6na!

V6tsime TukTuki oma kodu poole ja r66msalt j2lle varakult magama sai heidetud, kuigi mina libistasin oma pool riisi6llet alla! :)

Imelik, nad k6ik l2hevad nii varakult magama?! Mul nagu und enne hilja 6htut kyll ei tule, aga t2nane p2ev oli v2sitav, seega vajusin ka mina 2ra...

4.oktoober

Hommikul tegin ma oma m6nusa nuudlisupi valmis, mille eelmisel 6htul olin ostnud ja asusime j2lle minu jaoks ilmselgelt LIIGA vara ringi trippima, et avastada niioelda Monkey Temple.

Teel bussipeatusesse, mis t2hendab lihtsalt 6igel pool teed seista ja loota, et Sinu buss tuleb, n2gime palju kitsesid ning rohkelt VERD! See on pyha, kus iga perekond peaks yhe kitse ohverdama jumalatele! :) MInule kui taimetoitlasele oli see meeletult v6igas aeg ning eriti n2ha t2naval verd, oma pl2tudega sinna sisse astuda. h2h!

Bussis kohtasin siis oma kaunist Nepaali naist, kes oli t6esti ilus ning ilma suurema koguse meigita, ainult natuke silmapliiatsit ja n2puotsa t2is muud kraami, a ga jah - ta oli kena! Ta oli puhtalt ilus, lihtne riietus... Aga seal ta juba l2ks, v2ljus ilma minu kontaktita.. Niuks!

Tempel oli imeline, mulle tohutult meeldis SEE!

Templis kohtasime eestlasi, kes tulid grupiga ning giidiga sinna, hehe, oli m6nus yle kuu aja j2lle oma keelt kuulda... Selline m6nus ja 2rev tunne, et hakkad kohe oma keelt niiv6rd palju v22rtustama...

L2ksime Hiina restorani sooma(mis mulle mingi r6veda soogielamuse pakkus ning kus me proovisime Tibetan Tead(mis on teadup2rast soolane tee koos v6iga), kus p2rast l6busat p2eva tegi Marg mulle suht selgeks, et ma ei sobiks matkama, sest mul pole sobivad jalan6usid ning vihmajopet. Ma olin selle peale p2ris kurb!!! Ja natuke vihane ka, et nii kergelt loobus! :(

P2rast templikylastust jalutasime meeleolukalt Thamelisse(turistide rajooni), kus tahtsin endale h2id pykse osta, aga kui olin juba peaaegu hinna yle minuteidjaminuteid vaielnud ning saanud omale sobiva hinna, siis ei l2inud mulle need pyksid lihtsalt jalga, sest mu jalg on LIIGA SUUR!

Ja siis ma 2kki avastasin. Minu kallis ja mega armas kaamera oli kuskil kadunud. Kuskil poes v6i keegi v6ttis selle kaasa-2ra?! Ma ei langenud paanikasse, kuigi Marg oli suht n2rvis ja ytles, et umbes ma ei leia seda v6i et ma kohe peaksin jooksma tagasi v6i seda ja teist tegema. Mina m6tlesin natuke! :)

P2rast uurisin juhi k2est, kes meid tasuta kodu juurde kesklinnast 2ra t6i, et kus ta meid peale v6ttis ning viisime selle meie majutajaga kaardi peale ning oma kaamerale ma j2rgi l2ksingi!

K6ndimine oli pikk, sest tegin seda alles esimest korda siin linnas, kuid inimesed abistasid ja see oli mega armas...

Ja kui ma astusin sisse oma poodi, kuhu v6isin selle kaamera unustada, siis polnud seal kedagi! Ma kartsin! Aga l2ksin edasi poe tubasid mooda kuni j6udsin l6ppu, kust leidsin vahva myyja, kes ka mind abistas ning s6na : "Camera" peale tuli minu kaamera v2lja! JESHHH! :D

Ma olin kuradima 6nnelik, lihtsalt nii 6nnelik ja r66mus ja h2ppi ja k6ike muud ning t2nasin oma ingleid, kes mind ikka ja alati k6ige hullemast v2lja toovad ning abistavad mind... JEEEE!!!

P2rast ei tahtnud veel kuidagi tagasi oma koju minna ja suhtlesin mitmete inimestega, sest olin nii 6nnelik! :) Hehe! :D R22kisin mitmete Nepaali inimestega Nepaalist ja selle erip2rast... Lalalalaallaaaa ma nii hea meelega otsisin nyyd teed koju! Raskelt sain koju, sest niihilja enam need autolaadsed yhistranspordiasjandused v2ga liikuda ei taha ja bussid ka oma marsruuti pidi kuskilt X kohast...

V2ga hilja 6htul alustasin ma internetis blogitsemisega ning pyydsin ikka oma yhte probleemi lahendada, mis ei tahtnud kohe yldse toimida! Ma olin juba v2ga n2rvis, aga magama sain alles kella 2-3 paiku, sest j2rgmisel p2eval mul kiiret ju polnud, sest kultuurireisi ameeriklannaga polnud!

Marg lahkus j2rgmisel hommikul ning mina siis lesisin magada peaaegu poole p2evani ning l2ksin ikka internetti tagasi juba hommikul! :) Hehe, maania!
L6unal tuli ka perenaine tagasi Chitwanist.

Vahepeal kuni Pokharani(p2rast esimesi p2evi ligi 4 p2eva) midagi eriti ei juhtunudki, ma k2isin pidevalt internetis, sest oli vaja!!! Reaalselt vaja! Ning laadisin oma pildid ylesse, kirjutasin blogi ning k2isin Thamelis ja 6ppisin tunda Kathmandud ning n2gin pealt meie CSi perekonna v2ikeseid tylisid ning erap2rasid ja seda kui m6ni inimene v6ib haigeks j22da ja ta seda ei tunnista, siis on jama!

Samas, ma shoppasin iga p2ev midagi uut ja p6nevat endale, nt jalan6ud, mida ka piltidelt n2ete ning v2ga armsa vihmajatuulekindla jope, yle6lakoti jms... :) K2isin erinevates kohtades soomas ning liiklesin linnas ringi, 6ppides festivali aegu rahulikult ja kiiresti selle skeemi selgeks!

Laigu.

No comments:

Post a Comment